20 Eylül 2014 Cumartesi

KIZILCIK ŞURUBU VE KIZILCIK MARMELATI TARİFİ

Kızılcık Şurubu Tarifi, Kızılcık Suyu Nasıl Yapılır, Kızılcık Şerbeti, Kızılcık, Kızılcıktan Neler Yapılır, Kızılcık Faydaları, Kızılcıktan Ne Yapılır?, Kızılcık Ezmesi Tarifi, Kızılcık Reçeli Tarifi, Kızılcık Marmelatı Tarifi

kızılcık reçeli nasıl yapılır



kızılcık reçeli ezmesi nasılyapılır



Malzemeler:

  • 500 gram kızılcık
  • 10 çorba kaşığı toz şeker
  • 4 su bardağı su
Yapılışı:
  • Kızılcıklar temizlenip, yıkanır.
  • Tencereye kızılcıklar ve su koyulur, kaynatılır.
  • Kızılcıklar iyice yumuşayıp ezilecek gibi olduğunda, süzgeçten başka bir tencereye süzülür.
  • Süzülmüş suya şeker ilave edilir, kaynatılır.
  • Kızılcık suyumuz hazır.
KIZILCIK MARMELATI  TARİFİ:

kızılcık reçeli marmelatı nasılyapılır



Ben suyunu aldığım kızılcıkları veya diğer meyveleri de atmıyorum. Süzgeci bir tencere içine oturtup malzemeyi sıcaksa ve başlangıçta kaşıkla çekirdek kısımları çoğaldığında elimle bastırıp ezip meyvenin tencereye düşmesini sağlıyorum. Sadace çekirdekler süzgeçte kaldıktan sonra, tencereye şeker ilave edip {ekşi ve doğal tadını sevdiğim için göz kararı koyuyorum ve az az ekleyip tadına bakıyorum ;) } kaynatıp, koyulaştırıyorum, zaten kendinden koyu kıvamlı olduğundan çok çabuk oluyor ;) Ve böylece kızılcık marmelatı veya kızılcık ezmesi elde ediyorum. Vişneden, şeftaliden, kayısıdan, erikten yapıyorum.. Hem doğal meyve suyum hem kahvaltı da ekmek üstü tatlım marmelatım oluyor. :)

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

About Me

Designed By Seo Blogger Templates Published.. Blogger Templates