14 Mayıs 2014 Çarşamba

PİLAV TARİFİ (RESİMLİ ANLATIM)

Resimli Pilav Tarifi / Tane Tane Pilav Tarifi / Tel Tel Pilav Yapılışı,Pilav Tarifleri;





(2 Kişilik)
Malzemeler:

  • 1 Türk kahvesi fincanı şehriye (arpa, tel, yıldız.. isteğe göre)
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 25gr margarin veya tereyağ
  • 1 su bardağı yasemin pirinci
  • 2 çay kaşığı tuz
Yapılışı:
  • Tencereye sıvıyağ ve şehriyeler koyulur, kavrulur.
  • Pirinç ayıklanır, yıkanır ve süzülür.
  • Ben suda bekletmiyorum!
  • Kavrulan şehriyelerin üzerine Tereyağ ve pirinçler eklenir, kavurmay devam edilir.
  • Tuz eklenir ki pirinçler kırılmasın.. Pirinçler tıkır tkır oluncaya, öbekleşene kadar, beyazlaşana kadar kavrulur. İşin sırrı güzel kavurmada ;)
  • 1 su bardağı pirinç için 2 su bardağı su ekleyelim. Ben direkt çeşmeden kullanıyorum, soğuk yani..
  • Ocağın altı tam açık, tencerenin kapağı tam kapalı olarak kaynatın.
  • Pilavımız fokur fokur kaynayınca ocağı kısalım ve tencerenin kapağını aralık bırakalım.
  • Pilavımız suyunu çekip, göz göz oluncaya kadar bu şekilde pişirelim, iki kat kağıt havlu alıp kapağın altına koyalım, kapağı kapatalım, pilav kendini çeksin.. Hemen yenmeyecekse sofra bezine de saralım...

Afiyet olsun..






























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

About Me

Designed By Seo Blogger Templates Published.. Blogger Templates