8 Temmuz 2014 Salı

KADINBUDU KÖFTE TARİFİ

Kadınbudu Köfte Nasıl Yapılır?


kolay kadınbudu köfte nasılyapılır

Ben kavrulmuş kıyma ve çiğ kıymayı karıştırmıyorum bir çok tarifteki gibi, pratiklikten yanayım.. Kolay kadınbudu köfte eşimin vazgeçilmezleri arasında, bu yüzden kısa zamanlarda büyük kurtarıcım... =)

Malzemeler:


  • 250 gr. yağsız kıyma
  • 3 çorba kaşığı pirinç (ben yarım su bardağı kadar pilav kullandım, bir gün önceden kalmıştı :) )
  • 1,5 su bardağı su (pirinç için )
  • 1 küçük kuru soğan
  • Maydanoz
  • Yarım çay kaşığı karabiber
  • 1,5 çay kaşığı tuz
  • Yarım çay kaşığı kimyon
  • Yarım çay kaşığı pulbiber
  • 1 çay kaşığı nane
  • 1 çay kaşığı kekik
  • Baharat aslında size kalmış ne severseniz onu kullanın ben böyle seviyorum =)

  • 1 yumurta
  • 2-3 çorba kaşığı un


Kızartmak için;

  • Sıvı yağ


Yapılışı:

  • Pirinci ayıklayıp yıkayın.1,5 su bardağı suda yumuşayıncaya kadar haşlayın,sonra suyunu süzün. Ya da benim gibi, kalmış pilavınız varsa onu kullanın ;)
  • Soğanları küp şeklinde ince doğrayın dilerseniz rendeleyebilirsiniz.
  • Maydanozu çok ince kıyın.
  • Kıyma, haşlanmış pirinç, maydanoz, karabiber, tuz, ve kimyon ekleyerek iyice yoğurun.
  • Köfte harcından yumurta büyüklüğünde parçalar alın ve ıslattığınız avucunuzda yuvarlayın.
  • Yassılaştırarak oval köfteler yapın.
  • Tüm köfteleri bitirdikten sonra once una,sonra çırpılmış yumurtaya bulayıp ,orta kızgın yağda her iki tarafı da altın sarısı bir renk alıncaya kadar kızartın.
  • Sıcak veya soğuk olarak servis edin.
Afiyet olsun..

kolay kadınbudu köfte nasılyapılır



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

About Me

Designed By Seo Blogger Templates Published.. Blogger Templates